Boka plats för vårterminen 2024
Passa på att boka - sänkta avgifter
2024-04-07 10:27

Nu har halva terminen passerat för flera av våra grupper och vi sänker därför avgifterna. Passa på att anmäla dig!

Detta gäller följande grupper:

• Barngymnastik 4-6 år - Främby
  • Multigymnastik 7-9 år
  • Multigymnastik - 9+ år
  • Parkour mini 5-6 år - Kristine
  • Parkour mini 5-6 år - Västra
  • Parkour basic 10 + år - Västra
  • Parkour Blå 10-12 år
  • Parkour Svart 13+ år

Ni bokar er via bokningssidan.

Styrkeutmaning 16 mars
2024-02-14 14:53
Lördagen den 16 mars vill Falu GK hälsa er varmt välkomna till vår Styrkeutmaning!

Vi erbjuder fikaförsäljning, dräktförsäljning och fotovägg! Dessutom bjuder vi på ett eller flera överraskningsmoment, massor av kompisar, påhejande vuxna och en fantastisk stämning!

Alla aktiva tilldelas deltagarmedalj, frukt och festis!

Anmälan:

Anmälan sker individuellt via Falu GKs bokningssida senast den 6e marshttps://sportadmin.se/book/?F=8d9f32cd-d6aa-46f1-8233-e006231b0463

Anmälningsavgift 100 kr/barn.

Plats:
Gymnastikhallen, Lugnet

Publikentré:

60 kr för ungdomar och vuxna över 16 år, 30 kr för barn 7-15. Stolar kommer att stå uppställda för publik.

Varmt välkomna till vårens stora familjefest. Vi ses!

Vi välkomnar alla barn i åldern 1-6 år till årets sista Gympakul!
2023-12-28 22:36

Gympakul innebär fri träning & lek tillsammans med medföljande vuxen.

30 december.

Tid

Kl. 14:00-16:00 (fritt att anlända/avvika när som helst mellan dessa klockslag).

Vägbeskrivning

Separat ingång på gaveln som vetter mot Lugnetgymnasiet. Det sitter en skylt på fasaden med namnet ”Gymnastikhallen”. Ni ska alltså inte gå in i sporthallens entré.

Parkering

Rekommenderas på den stora parkeringen mitt emot Järlinden, alternativt finns ett begränsat antal parkeringsplatser på planen utanför Gymnastikhallen.

Entré

• Medlem i Falu GK i åldern 1-6 år: Gratis
  • Medföljande vuxen: Gratis
  • Barn under 1 år: Gratis
  • Syskon/vänner i åldern 1-6 år: 20 kr/person (swishas på plats)

Ingen föranmälan krävs.

Åldersgräns

Arrangemanget riktar sig till barn födda 2017-2022, äldre barn hänvisas till andra föreningsarrangemang.

Dokumentation

Gympakul kommer att dokumenteras via foto/film och synas i våra sociala kanaler.

Regler

• Medföljande vuxen ansvarar för barnets/barnens säkerhet och anpassar träning och lek utifrån barnets/barnens mognad
  • Samtliga personer som använder hallens redskap är ombytta i mjuk klädsel (kläder med skärp, dragkedjor, utstående knappar etc. är förbjudet för de som på något vis använder hallens redskap)
  • Inga vuxna får hänga/klättra i barrarna
  • På trampolinen hoppar 1 person i taget
  • Medföljande vuxen ansvarar för att redskap som plockas fram återställs enligt bildhänvisning (fråga huvudansvarig föreningsrepresentant vid eventuella funderingar)
  • Huvudansvarig föreningsrepresentant är på plats under angivna klockslag
  • Passa tiderna! Vid tidig ankomst stannar deltagarna i omklädningsrummen, kl. 14:00 är ni välkomna ut. Kl. 16:00 ska hallen vara städad och samtliga deltagare hänvisas då till omklädningsrummen
  • Kvarglömda saker läggs i lådor i entrén
  • Vattenflaskor är okej att ha med sig ute i hallen, förtäring av annan dryck samt mellanmål/mat hänvisas till pentryt i entrén, alternativt omklädningsrummen

Varmt välkommen!

Styrkeutmaning 16 december
2023-11-28 21:19

Lördagen den 16 december bjuder Falu GK in till julens stora utmaning!

Vi hoppas på hejarop och jubel från publiken när våra fantastiska deltagare från sektionerna trupp, artistisk gymnastik och parkour kämpar i olika styrkemoment som de tränat på under terminen.

Resultatredovisning sker individuellt via diplom. Alla aktiva tilldelas deltagarmedalj!

Tider
Kl. 10:00. Utmaningen beräknas pågå i cirka två timmar. Vid ett högt antal deltagare genomför vi utmaningen i två omgångar. PM och startlistor skickas ut efter sista anmälningsdatum.

Anmälan
Individuell anmälan och betalning direkt via Falu GK:s bokningssida senast söndagen den 1 oktober. Anmälningsavgift 100 kr/barn. Direktlänk bokningssidan: https://sportadmin.se/book/?F=8d9f32cd-d6aa-46f1-8233-e006231b0463

Publikentré
60 kr för ungdomar och vuxna över 16 år, 30 kr för barn 7–15 år. Stolar kommer att stå uppställda för publik.

Boka plats till vårterminen 2024
2023-11-28 12:40

Bokningssidan öppnar enligt följande prioriteringsordning:

1. 29 november kl. 08:00: Bokning/förtur till grupp enligt föregående termin
  2. 3 december kl. 08:00: Bokning/förtur för föregående termins medlemmar att kunna byta till annan grupp i mån av plats
  3. 6 december kl. 08:00: Bokning för icke medlemmar i mån av plats

Direktlänk till bokningssidan: https://sportadmin.se/book/?F=%7B8D9F32CD-D6AA-46F1-8233-E006231B0463%7D

Om länken ej fungerar hittar du bokningssidan genom att klicka på ”Boka plats för vårterminen 2024” uppe i menyraden.

NYHETER!

• Actiongympa startar, 7-12 år
  • Multigymnastik startar, 7-9 år och 10+ år (blandning av artistisk gymnastik, truppgymnastik, trampolin, akrobatik m.m.)
  • Nya parkourgrupper i Slätta startar, 5-6 år och 7-9 år

Vid frågor och funderingar kring träningsgrupper och vår verksamhet, vänligen kontakta oss enligt nedanstående:

Barn- & ungdomsgymnastik: barnungdom@falugk.se
Kvinnlig artistisk gymnastik: ag@falugk.se
Parkour: parkour@falugk.se
Truppgymnastik: trupp@falugk.se

Frågor kring bokning och betalning skickas till kanslietinfo@falugk.se

Kom ihåg! Ladda ner ”SportAdmin MedlemsApp” från AppStore eller Google Play, om du inte redan gjort det!

Följ oss gärna i våra sociala kanaler:

• Facebook - Falu GK
  • Instagram - @falugk (finns även konton för respektive sektion som nås via huvudkontot)

Varmt välkommen till en ny termin i Falu Gymnastikklubb!

Styrkeutmaning 14 oktober
2023-09-22 12:39

Lördagen den 14 oktober bjuder Falu GK in till höstens stora utmaning!

Preliminär starttid

Publikentré